mandag 24. mai 2010

Marsipan kake

Denne kaken laget jeg og min søster Monica til min datters konfirmasjon.
Kaken ble kjempe saftig og utrolig god på smak.
Vil gjærne takke Nina og Monica for all den gode hjelpen under konfirmasjonen til Jannicke. Dokker e enestående og eg e så urtolig gla i dokker :)

Bunnen:
4 egg
200 gr sukker
Pisk til eggedosis i ca 15-20 min.
Tilsett deretter 3 ss kaldt vann og pisk 1 min til.
100 gr potetmel
100 gr hvetemel
1 ts vaniljesukker
1,5 ts bakepulver
Sikt i alt det tørre og bland det forsiktig inn i eggedosisen.
Stek i ovnen på 175 grader i ca 20-30 min avhengig av stekeovnen.

Fyll til kaken:
Jordbærsyltetøy ( jeg brukte hjemmelaget)
bananer, fin hakket.
2 pk fløte

Pisk fløten til krem og ta litt og bland med jordbærsyltetøyet . Tilsett finhakket banan i jordbær kremen.

Del kakebunnen i 2 eller tre deler og dynk den med melk. Bre over jordbær krem og legg neste bunn på. 
Legg så på den siste og bre over et tynt lag med krem.
 Legg så marsipan lokket over og pynt etter eget ønske.
La kaken stå og trekke natten over.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar