onsdag 2. mai 2012

Grove seiburgere


I dag laget jeg disse fantastisk gode seiburgere til middag.
Gikk egentlig fort å lage de bare man har utstyret på plass.
Og så er jeg så heldig at jeg får fersk fisk fra min snille far, noe jeg setter stor pris på :)

Til 4 pers:

600 gr seifilet, i biter
1 ts salt
2 krm pepper
4 ts potetmel
2 ss hakket løk
2 fedd presset hvitløk (kan sløyfes)
2 ss gressløk eller persille finhakket
ca 1/2 dl kald melk
margarin til steking

Kvern fisken i en foodprosesor. Tilsett salt, pepper, potetmel og løk og kjør noen sekunder til.
Tilsett melken og kjør farsen noen sekunder til, ellers blir den for finmalt.
Form farsen til 8 kaker med en spiseskje som er dyppet i kaldt vann. Trykk de flate.
Smelt margarin i en stekepanne. Stek seiburgerne pent brune på begge sider ved middels varme.

Legg så litt remulade på hvert hamburgerbrød.
Kutt frisk salat og legg den oppå remuladen.
Legg en seiburger på hvert brød og ha rå løk, paprika og agurk på.
Legg hamburgerbrød på toppen og server.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar