tirsdag 18. oktober 2011

Pasta med fyldig tomatsaus

En herlig pasta rett med en smaksfull saus. Her kan man sette sin egen preg på sausen avhengig hvor mye krydder en tilsetter. Enten en liker mye hvitløk (slik som meg selv) eller lite. 
Jeg bare elsker hvitløk, mmmmm.
Denne oppskriften har jeg fått av ei god venninne som deler min lidenskap med matlaging.
Og hun er like glad i hvitløk som jeg er, hehe. 

Til 4 pers:
1 pk kjøttdeig stekes
1 hakket løk stekes sammen med kjøttdeigen
Lag en hvitsaus jevning av smør og hvetemel, tilsett evt en pk matfløte eller bruk bare vann til og spe ut jevningen. Sausen skal ha en litt tykk konsistens. 
Ha ca 2 ss tomatpure`og rør den godt ut i sausen.
Smak til med hakket hvitløk, salt, pepper og aromat.
Ha så den stekte kjøttdeigen og løken i sausen og la dette trekke noen minutter før servering.
Server med kokt pasta

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar