torsdag 1. juli 2010

Innbakte pølser


Min datter er mat lei for tiden, så da fant jeg ut at jeg skulle prøve disse. De ble en kjempe hit her hjemme og de var så greie og ha på lur i fryseren.
Jeg fikk denne oppskriften fra en barndomsvenninne, hun bor nå på Færøyene.
Jeg forandret litt oppskrifta og hadde litt mer grønnsaker i.

Slik gjorde jeg det:
10 kalkunpølser
1 pizzadeig på 3 dl vann, litt salt, 1 pk gjær, litt olje og mel til passe deig.
Sausen:
1 paprika i små biter
1/2 rødløk
1 god bunt gressløk
litt hvitløkspulver
pizzakrydder
1 boks tomatpure
litt vann
litt sukker
Lag pizzadeigen og hev den på et lunt sted.
Skjær pølsene i 2 på tvers.
Når deigen er ferdig hevet kjevles den ut som en sirkel og del den så i trekanter.
Ha alle ingrediensene til sausen i en bolle og bland det godt
Bre så et tynt lag over hver trekant og legg så en pølse på hver.
Trill de som små horn og sett de på bakepapir kledd plate. La de heve mens ovnen varmes opp.
Stekes på 200 gr i ca 15 min.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar