søndag 23. september 2012

Pasta med fløtesaus


Av og til er det lov å kose seg med litt pasta :)
Jeg bruker kun full korns pasta da får jeg litt bedre samvittighet.
Denne er meget kjapp og lage og har min kjære datter i baktankene mine når slike enkle retter blir til.
Hun bare elsker pasta og siden hun nå er flyttet sørover må jeg jo sørge for at hun har lette middager hun kan fikse selv :)

Til 3 pers:

Pasta til 3 pers

1 pk kjøttdeig
100 gr bacon
25 g - 50 gr parmesan eller annen revet ost
2 dl matfløte
litt malt pepper

Kok pastaen som anvist på pakken.
Stek kjøttdeig og baconet og hell over matfløten.
Ha i revet parmesan (ta vare på litt for å strø på toppen)
Smak til med pepper.
La sausen koke inn noen minutter på svak varme.
Sil vannet av pastaen.
Ha så pastaen på et fat og hell sausen over eller server ved siden av.
Strø over revet parmesan på toppen og server straks.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar