mandag 7. mars 2011

Sjokoladekake med banan i micro


Endelig fik jeg testet ut baking i microen fra Whirlpool.
Må innrømme jeg var ganske skeptisk til akkurat dette og lurte på hvordan dette skulle gå.
Men ble meget overrasket da både kaken ble skikkelig stekt og meget saftig.
Har aldri laget en kake så her raskt selv ikke de 123 kakene på butikken klarer og slå tiden det tar og lage en kake.

ingredienser:
200 gr hvetemel
150 gr smør
210 gr sukker
2 dl melk
2 egg
30 gr kakao
1 ts vaniljesukker
1 ts bakepulver
1 moset banan

Bland melk, sukker (80 gr) og kakao og sett den i microen i ca 2 min ved 750w.
Avkjøl kakaoen.
Visp resten av sukkret (130 gr) sammen med smøret til du får en luftig krem.
Tilsett den avkjølte kakao blandingen og eggene. Sikt inn hvetemel, bakepulver og vaniljesukker. Bland godt.
Mos en banan og tilsett den i røra og rør om.
Smør og strø en crisp panne og ha røren i.
Stekes i 6 min med crisp funksjonen og 3 min ved 350w.



1 kommentar:

  1. Hei! Flott blogg du har! Utrolig bra at vi har samme mikro, så nå må jeg vel prøve ut litt her hjemme av alt det gode du har ute på sia.

    Hilsen Marianne fra strikkekafén.

    SvarSlett