mandag 7. mars 2011

Biff i østersaus



Nok en gang lar jeg meg inspirere av det asiatiske kjøkkenet. Bare denne gangen laget jeg maten i microen. Holder fremdeles på å teste ut den nye microen til Whirlpool og synest det er utrolig gøy og få delta på dette.
Blir like imponert hver gang. Og har sagt det tidligere jeg har aldri vært tilhenger av micro, men denne er hvert og ha på et kjøkken. Den tiner maten på en litt annerledes måte enn den jeg har hatt før. Den kokte maten samtidig som den tinte den, hehe.


Til 4 pers:
800 gr biff kjøtt i strimler
1-2 løk
vannkastanjer i skiver
2 gullerøtter i tynne skiver
salt 
litt sukker
østersaus
litt vann
hvitløk
litt olje

Strø litt salt og sukker over kjøttet ca 2 timer før det skal stekes.
Ha olje og litt hvitløk i en form som tåler micro og tilsett kjøttet. Brun kjøttet litt på crispfunksjonen
Tilsett løk, gulerot og vannkasjtanjer sammen med østersaus og litt vann. Legg på lokk og la det surre ca 10 min ved 750 w til kjøttet er mørt.
Server med ris til.
Har en ikke micro kan man ha litt olje i en stekepanne/wok og ha i hvitløk.
Tilsett kjøttet og brun det lett.
Tilsett grønnsakene, østersaus og litt vann og la det puttre til kjøttet er mørt.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar