tirsdag 8. mars 2011

Fiskegryte med karri


En nydelig fiskegryte med masse deilig smak av karri.
Denne gangen laget jeg den i microen for å teste ut hvordan det gikk og ble meget fornøyd med resultatet.

400 gr torskefilet
1 dl skivet pure
1 paprika kuttet i små biter
1 fedd hvitløk
1/2 ts karri
2,5 dl melk
2 dl creme frech
1 ss basilikum
1 ss smør/olje
salt og pepper

Fres purre, paprika, hvitløk og karri i en bolle som tåler micro i ca 2 min ved 750w, rør om en gang under steketiden.
Ha så melk og creme frech og la det koke i ca 2 min ved 750 w.
Legg i fiskebitene og legg på lokk og la det puttre i ca 10 min ved 750w. Rør forsiktig en gang under tiden.
Server med poteter.
Har en ikke micro kan man frese purre, paprika, hvitløk og karri på en stekepanne.
Ga i melk og creme frech og la det puttre i 2-3 min.
Legg i fiskebitene og la det trekke i ca 20 min.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar