tirsdag 8. mars 2011

Chili con carne i micro


Denne ble like god som om jeg skulle ha laget den i en gryte på stekeovnen. Microen fra Whirlpool imponerer meg så langt. Microen er veldig lett og betjene tross alle sine finesser.

til 4 pers:

400 gr kjøttdeig
2 små løk
2 fedd hvitløk
1 boks hermetiske tomater
2 boks bønner i tomatsaus
1/2 ts chilipulver
1 ts oregano
1 rød paprika
1 grønn paprika
salt og pepper

Skrell og kutt løken, hakk paprika i små biter.
Ha løk, paprika og litt olje i en beholder som tåler micro og stek dette under lokk i 3 min ved 750w.
Ha hvitløk, chilipulver, salt og pepper sammen med kjøttdeigen og kna godt sammen.
Stek dette i microen ved 750 w i ca 5 min, mos med en gaffel under stekingen slik at kjøttdeigen deler seg i mindre biter.
Ha paprika og løk sammen med kjøttdeigen og tilsett hermetiske tomater og bønner. Kok dette under lokk i 8 min ved 750w. Fjern lokket de siste minuttene.
Server med feks hvitløks baguetter eller annet godt brød.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar