lørdag 1. mai 2010

Pute kake

Dette er mitt første forsøk på ei pute kake og resultatet ble ikke det aller værste. Jeg er ikke så flink til og pynte kaker så jeg øver meg på akkurat dette :)
Kaka blei knall god og så saftig, og alle her hjemme blei så gla da de kom hjem og fikk seg et godt stykke deilig marsipan kake til dessert.

Til ei kake trenger du:

En sjokoladekake bunn eller bløtkake  bunn til ei 28 cm form, men stek den i ei firkantet brødform.
Jeg laget den på sjokolade bunn.

Fyllet jeg valgte mellom lagene var vaniljekrem , og dekket toppen rundt kantene med pisket krem.
Beskrivelse på hvordan en lager pute kake finner du veldig godt beskrevet hos
Elins kaker og andre gøye ting på Facebook, hun er en kløpper på kake baking og jeg må bare innse at jeg har en lang vei og gå for å nå henne igjen. Men som de sier øvelse gjør mester.
Det var hvertfall gøy og prøve :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar