søndag 13. februar 2011

Karin`s finnbiff gryte

Finnbiff kan lages på så mange måter, men jeg er så kresen når det gjelder dette, hehe.
Så jeg lager finnbiff stort sett bare på en og samme måte, men hva gjør vel det når maten blir fantastisk god :)
Hvorfor gjøre det vanskelig når man kan gjøre det enkelt og greit :)

Til 6 pers:

ca 800 gr finnbiff (tinet)
Salt
Pepper
2 pk viltsaus
1-2 løk
1/2 pk matfløte
1/2 beger cremefrech

Stek finnbiffen  og løk i litt smør, smak til med salt og pepper. Jeg personlig liker godt med salt og pepper så jeg er ikke redd for å drysse godt på. Synst smaken blir bedre.
Kok sausen som anvist på pakken men ha i litt mindre av den oppgitte væsken.
Når sausen har kokt opp ha i matfløten og rør rundt.
Tilsett så det stekte kjøttet og la det bli gjennom varmt.
Tilsett så creme frech og rør rundt, la det trekke ca 5 min før servering på svak varme.
Server med hjemmelaget potetmos og tyttebær

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar