onsdag 5. mai 2010

Myk pepperkake med tyttebær

Da min søster snakket om denne kaken som var så lett og bake måtte jo jeg selvfølgelig også prøve den, oppskrifta fant jeg i bloggen til Kryddburken som også har masse annet spennede på lager. Denne kaken kan jeg anbefale og prøve for den var skikkelig god og så enkel og lage at selv den mest uerfarne baker klarer dette.

til en kake trenger du:

100 gr smør
4 1/2 dl hvetemel
3 dl sukker
2 ts natron
2 ts kanel
2 ts malt ingefær
2 ts malt nelik
3 dl melk
1 1/2 dl tyttebærsyltetøy
Smelt smøret og la det kjølne. Smør en brødform på ca 2 litter med smør og strø over grillmel.
Bland så mel, sukker, natron, kanel, ingefær og nelikk i en bolle.
Rør inn smøret, melken og tilslutt tyttebæren. Hell røren i formen og stek kaken på 175 grader i 40 til 50 min. Bruk noe å stikke inn i kaken for å se om den er ferdig.
Avkjøl kaken på rist. Og oppbevar kaken i kjøleskapet for å beholde på fuktigheten

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar