tirsdag 20. april 2010

Toscana kake

Det er første gang jeg baker denne kaken og ble overrasket hvor enkel den egentlig var.
Har trodd det var så mye arbeid men der tok jeg feil. Kaka ble utrolig god og kommer til og lage den flere ganger for den gikk for unna. 

Til en 24 cm form:
4 egg
250 gr sukker
200 gr hvetemel
100 gr smeltet smør

Visp egg og sukker til eggedosis, smelt smøret og ha det vekselvis sammen med hvete melet inn i eggedosisen. 
Stek kaken på 175 grader i ca 25 min.

Glasur:
80 gr hakkede mandler
80 gr sukker
80 gr smør
2 ts hvetemel
2 ss melk

Hakk mandlene og bland alle ingrediensene i en kasserolle og kok opp. La det småkoke i 2-3 min.
Ta kaken ut og hell glasuren over, sett kaken inn i stekeovnen igjen og stek vidre til glasuren er gyllen, ca 10 min.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar