onsdag 21. april 2010

Rocky Road Brownies

Denne er den beste jeg har smakt, bildet ble ikke så bra men tru meg det ble brownisen. Den er bare kjempe god og kan love dere at denne kommer jeg til og lage mange ganger. Passer godt til dessert eller bare en god kopp kaffe/te.

2 dl smeltet smør
3,6 dl sukker
2 ts vaniljesukker
2 egg
2 dl hvetemel
1,2 dl kakao
1/2 ts salt
1,2 dl hakkede valnøtter
1,2 dl hakket sjokolade
1,2 dl marshmallows (jeg brukte de store som jeg skar i passe biter)

175 grader i 30 -45 min.

Hakk nøtter, sjokolade og skjær marshmallowsen i mindre biter og bland dette i en bolle. Sett dette til siden.

Bland smeltet smør, sukker og vaniljesukker for hånd i en bolle. Tilsett et og et egg og bland godt.
Bland så i hvetemel, kakao, salt  og bland alt godt sammen. Smør ei lita ildfast form og bre røra utover.
Hell marshmallowsblandingen over og press litt ned med baksiden av ei spiseskje slik at marshmallowsen kommer litt ned i kaken.

Stek kaken og server den lunken med en god kopp kaffe og evt vaniljeis.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar