onsdag 17. mars 2010

Islansk fiskegryte



Denne gryta laget jeg til middag i går, den var veldig god men etter min mening ble det litt vel mye karri. Så neste gang skal jeg kutte enda mer på mengden. I oppskriften står det 1/2 lite glass karri og jeg brukte bare ca 4 ts. Så smak deg frem til hvor mye karri smak du vil ha for min ble veldig hot, hehe.

4 posjoner:
800 gr torskefilet skjæres i passe stykker og legges i ei ildfast form med litt sitronpepper og salt over og under. Stek det så i ovnen ved 225 grader i ca 10- 15 min.

Saus:
1 stor løk
3 små paprika
saften fra en boks ananas
1 pk matfløte
1/2 gl karri (små)
Bland alt godt og la det få et oppkok og la det så puttre i noen min på svak varme.

Ta fisken ut og strø ananas over fisken, hell sausen over.
Stek vidre i ovnen i ca 15 min. Strø revet ost over de siste 5 minuttene.

Server med ris.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar