fredag 29. april 2011

Kylling Cordon blue


Cordon blue kan man lage med både kylling, svinekjøtt ol. Her har jeg laget med kylling.
Man snitter i kjøttet og lager ei lomme som man fyller med ost og skinke.

Til 3 pers:

5 kylling fileter
5 seranoskine skiver
5 tykke oste skiver, jeg brukte hamburgerost
grillmel
salt og pepper
hvitløkspulver
2 egg

Skjær et snitt i hver kylling filet og brett de litt ut til sidene. Man kan velge og banke hver fylling filet, men jeg synest de blir fort tørre da når man steker de.
Legg så en skinke og en osteskive på hver kylling og brett den andre delen over igjen.

Visp eggene sammen. Bland krydder sammen med grillmelet.
Rull først hver kylling filet i egget og så i grillmel blandingen.
La kyllingen ligge litt på benken og hvile før de stekes. 
Jeg pleier og steke de bare litt i stekepannen slik at de får en fin gyllen farge. Etterpå steker jeg de i stekeovnen slik at de blir saftige.
Server med ris og salat til.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar