onsdag 4. august 2010

Jannicke`s grove taco boller


Disse deilige taco bollene har min datter laget.
De ble utrolig  saftig og god på smak.
Er nok litt bortskjemt som har en datter som er så flink og bake og tror nok hun kommer til og bli et godt humor evne når den tid kommer :)

Til 21 stk

Deig:
2 pk gjær
8 dl melk
200 gr smeltet smør
4 egg
4 ts salt
4 ts sukker
ca 1 kg hvetemel
400 - 500 gr sammalt hvete fin.

Smelt smøret og lunk melken.
 Bland alt det tørre i en bakebolle og tilsett den lunkene melken og eggene. 
 Bland godt til en smidig deig.
Hev deigen i 30 -40 min.
Lag passe store boller og sett de på ei bakeplate med bakepapir på.
Lag ei stor fordypning i hver bolle der fyllet skal ligge.

 Fyll :
600 gr kjøttdeig
1 pk taco krydder
1/2 gl taco saus
1/2 gl soltørkede tomater finhakket
Revet ost til granering

Stek kjøttdeigen og tilsett soltørkede tomater, taco krydder og taco saus. La det små puttre et par min.
Ha fyllet på hver bolle og strø over revet ost.
La bollene heve i ca 20 - 30 min

Stek bollene på 225 grader i ca 15 min

Ypperlig til å fryse slik at man kan ha de med seg på skole, jobb ol :)

1 kommentar: