mandag 8. mars 2010

Amerika kake

Dette er en av min fars favoritter og eg skjønne han godt. Kaken er best lunken og tror ikke det er noe problem med restene for denne kaken får fort føtter å gå på når den først er bakt.
Eg pleier bare og bake den ene delen for eg synest den blir for mektig med den sprø bunnen.

Til 2 kaker:
100 gr margarin
1 kaffekopp hvetemel
2 ss vann
Margarin smuldres i hvetemelet og bland med vann.
Del i to og form de dom to pølser som legges på ei bakepapir kledd bakeplate.
Trykk pølsene ned slik at de blir flate. ( Denne delen er det jeg sløyfer og lager bare det som kommer under)

100 gr margarin
1 kaffekopp vann
1 ss mandel dråper
1 kaffekopp hvetemel
3 egg
Kok opp margarin, vann og mandeldråpene og rør så hurtig inn hvetemelet.
Så røres ett og egg hurtig inn.
Fordel dette oppå pølsene, har du kuttet ut pølsene fordeles det bare i to litt brede striper på bakapapiret.
Stek kakene ved 150-170 grader i 1 time.
Punt med melisglasur og server.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar